At the bottom of the rain

Incheckning i bloggerian för en gångs skull. Rainy day i juni. Har rätt så fullt upp på dagarna med att hålla barnet vid liv och på gott humör. Tycker personligen hon är mkt välartad med sin blå blick och glada mun men det tycker väl alla morsor. Denna dagen går i moll, har ont i bollen och allt är så jobbigt. 
 
Vi har flyttat igen och denna gång håller vi på och ordnar och joxar med lägenheten vår. Nu har vi fyra rum och tillgång till en trädgård med katter i vilket är 3vligt. Tjötiga grannar ingår också visade det sig Som bara grillar o grillar. Man får stänga dörrn.  
 
Saknar Gbg och Landala så mkt. Var i Örgryte häromdan och konstaterade hur oändligt vackert det är i jämförelse med denna trista håla. En av de värsta sakerna med Varberg, utöver estetiken, är den new ageiga vurmen för homeopati, healing, kinesiologi och annat sånt där naturligt. Tycker så obeskrivligt illa om det. Härom veckan  var det tex en som sa "jag tror inte på kortison, jag kör med gurkmeja istället". Som ett rött skynke. Men jag vet bättre än att tjafsa med varbergs invånare om detta, det är så förankrat med naturälskerian att det slår ut en massa förnuft. 
 
Generellt är folk inte så socialt slipade här. Tror knappt nån invånare har frågat mig en enda fråga sen jag flyttade hit. Man får intervjua alla med undantag för min nya väninna C som ändå är ql och hon vet hur man frågar frågor. Nåväl, jag är lika tråkig jag, det goda humöret håller sig på avstånd. 
 
Min brist på social sfär har dock medfört att jag utan problem gjort klart ett gammalt exjobb och numera kan titulera mig fil mag. Har som en konsekvens unnat mig en rodebjertröja på postorder. 
| |
#1 - - Anonym:

Haha fy vad jobbigt det låter! Kämpa på! /L

Upp