Chokladanalys

Det hela började med att jag skulle äta nåra Daim. Upptäckte då att de hade börjat stava det så och inte "dajm" som det stavades förr i tiden här i Sverige. Tänk vad de ska hålla på och ändra allt nu för tiden. Äldre Berusad Dam säger att hon saknar chokladbiten Brejk. Eller Breik som den troligtvis kommer heta om/när den kommer tillbaka om man ska tyda snasktrenderna rätt.

 

Vidare kan man ju konstaterat att Raider blev Twix. Jag trodde även att Japp och Mars var samma men då frågade ÄBD om jag var full ty det är tydligen helt olika fluff inuti. 

 

Lion finns ju dock kvar. Den ska helst ätas då det inte är för kallt ty den blir lätt stel och då smälter inte de olika lagren ihop som de ska. Är det kallt blir den stel och man kan göra illa sig då man äter den.

 

Pigall finns en choklad som heter. Den är ursöt, alltså inte söt som en kille kan vara utan snarare åt nougatsöthållet (tänk japp on acid, så söt…). Skotte finns fortfarande men har aldrig sett någon äta eller köpa det eller ens hört rykte om att någon någongång gjort det. Jag drar slutsatsen att den är inkvoterad och en konsekvens av mångfaldstänkandet.

 

Co-co och Bounty är också två olika men ändå besläktade. Co-co är sötare än Bounty. I likhet med Skotte kan jag inte riktigt se vilken del av chokladmarknaden som Co-co skulle fylla ett behov av.


 

 

| |
#1 - - Anonym:

Tack för en mycket underhållande bloggvecka!

Svar: varsågod.
LA FREEWAY

#2 - - Anonym:

glöm inte toffee crisp

Svar: Den känner jag tyvärr inte till. beklagar!
LA FREEWAY

Upp