Apple of my eye

Idag har killterminen pågått i några dagar och man är redan helt utmattad. Ikväll ska jag nog vara hemma och kolla på säsongspremiären av familjen Annorlunda. Tydligen ska familjen Annorlunda idag plocka äpplen som de sedermera ska sätta ihop till en äppelpaj. Kan nog bli riktigt intressant, ja troligtvis ett jätteql avsnitt!
 

Äldre Berusade Damens kille blir 40 jordsnurr i sommar. Hon säger hon minns då hennes pappa blev 40 och då fick han ett äppelträd. Nu ska Familjen annorlunda plocka äpplen och hon känner att säcken knyts ihop i och med att hennes kille blir 40. Min pappa var över 40 när jag kom till världen. Så kan det ju också vara.

 

Själv har jag ju ingen kille per se men jag har en killlista. Ordet killlista är ett av ytterst få ord i svenska språket som stavas med trippel-L. Ny killtermin betyder ju hur som helst mkt riktigt nya killar, man kan ju inte ha restkillar som man ska omkilla med liksom. Näe, nya ska det nog vara. Jag ska fundera vidare på killmålet för denna termin.

 

För att knyta an med tidigare diskussion så tror jag det kan va ett bra trick att bjuda killar på ett äpple. Om de vill ha äpplet och kanske tom baka en paj, då är det tydligt tecken på att han är redo att slå sig till ro med mig.

| |
Upp