A bad cover version of love is not the real thing

Ja på allmän begäran måste bloggen naturligtvis skrivas. Trots att jag åter är på bar killbacke och att jag är helt utan lifsinspiration. Samhället måste faktiskt göra något åt alla dessa killar med killdepression! 
 
Alla Killars Talesperson har sagt till mig på skarpen nu att jag måste byta killgenre. Han säger jag ska inte kasta popcorn på någon enda kille under 35 års ålder och han har gett mig ett antal kontrollpunkter att granska för att se om killarna har killdepression. 
 
Allt detta och mycket mer finns nedtecknat i vårt styrdokument Killvision2015. Enligt detta styrdokument är det nu dax att inleda den stora våroffensiven. 

Varsågod - Våroffensivens riskanalys:

En av de största utmaningarna i våroffensiven är att hitta etablerade, allmänbildade killar 35+ som inte vill fly in i skogen eller till Berlin utan vill åka dit med oss! För detta ändamål har AKT arbetat fram en enklare punktlista att utgå ifrån och ha med sig i fickan för att känna igen den krisande killen. Listan ska ses om vägledning och är på intet sätt komplett.

Krisande killar:
1) Förklarar beteenden med ”Jag mår lite dåligt just nu”.
2) Mytologiserar sig själva och beskriver sina känslor som en naturkraft.
3) Ställer inga eller otrevliga frågor.
4) Tycker sig vara hjälplöst fast i sin omgivning.
5) Växlar mellan förolämpningar och komplimanger.
6) Är gulliga en dag och avståndstagande nästa.

| |
#1 - - Anonym:

mycket intressant och användbar lista

#2 - - Anonym:

M y c k e t.

#3 - - Anonym:

Vågar man hoppas på ett nytt inlägg idag? Rättelse: kräver nytt inlägg!

#4 - - Anonym:

Vlket bra styrdokument AKT verkar ha arbetat fram! Lovande!
LFQR

#5 - - Charlotta:

Den absolut bästa listan ever.

Upp