Only With Laughter Can You Win

Idag är självaste Le Fosskare qui Rit i stan och det har vi firat genom att boka bord på vulgohotellet Clarion. Jag var där alldeles i dagarna men i kväll ska vi äta mat. Fosskarn säger de har halv special på menyn så det ska jag nog ta. Man kan inte ta Göteborg ur göteborgarn.

Alltså de handläggarna som härjar fritt på min nya avdelning är helt galna i nån sorts ankomststämpel som de stämplar alla papper de hitta med. Nu har jag satt upp en arg lapp att de inte kan hålla på och stämpla vissa viktiga papper, såsom originalpapper från olika fjärran länder. Jag är ganska säker på att det är Skallepär som ligger bakom dessa illdåd. Jag kan riktigt höra hur hon tjuter och flämtar och stämplar originalhandlingar hej vilt.

Jag läste nånstans att det finns 30 000 hemlösa katter i gbg. En obegriplig siffra. Jag har hittat en katt som jag gillar som hänger runt Paradise Hotel. Kan man ta den eller?

Stämningsbild:


Allmänt | |
Upp