I Love You More [Than You Like Me]

Jag och ÄBD inleder veckan med att diskutera vem som har störst brön på våra respektive avdelningar. Jag får skämmas ty jag vet inte säkert. Men jag vet ungefär. Lön efter brön- så ser det ut på min arbetsplats.

Jag har delvis ägnat helgen åt att läsa lite artiklar som berör min intressesfär. Någon tyckte jag skulle läsa dem och det har jag gjort (tack!). Jag har firat examina och jubilarer (tack!) och slutligen har jag vilat, drömt och funderat.

Eftersom jag odlar min trädgård har jag läst lite poesi. Jag ger er denna lilla slutstrof från Ullysseus avTennyson att ta med er i veckan (som ju bara är halv gud ske pris). Kinda makes me wanna cry.

Tho' much is taken, much abides; and though
We are not now that strength which in old days
Moved earth and heaven; that which we are, we are;
One equal temper of heroic hearts,
Made weak by time and fate, but strong in will
To strive, to seek, to find, and not to yield.

Allmänt | |
Upp