The Future of Rock'n'Roll

Häromkvällen när jag varit och intagit lite påsklamm i sällskap med min familj så skulle jag gå hem och hänga i min soffa hade jag tänkt. Ha lite Lo-tid. Men hör och häpna: dörren gick inte att låsa upp! Jag fick ringa smeden. Smeden kom med sina verktyg och försökte utan framgång analysera felet. Det var ett mycket ovanligt fel sa smeden, ty nyckeln gick endast att vrida åt ett håll och det var fel håll. Tydligen ett brott mot de låsmekaniska principerna.

Smeden visste naturligtvis på råd trots detta och han tog raskt fram en lång och buckli pinne med små krokar och lampor och magneter. Sen tog han in pinnen genom brevlådan och mixtrade sig in. Sen tog han ett stort stämjärn och börja tälja. Sen plötsligt fungerade allt igen och smeden sa farväl.

På vårat jobb har de installerat en chatfunktion i handläggarmailen. Idag har jag och den Äldre Berusade chattat länge och väl. Mycket kul. Vi ska dricka bärs snart, det är så bra för håret. Helt plötsligt har man lika håriga ben som en gorilla- då vet man att det har vankats bärs.
Allmänt | |
Upp