Thieves Like Us

I dag har flera av mina kollegor frågat hur jag mår. Egentligen. Jag måste jobba mer med la sminki, uppenbarligen ser jag inte frisk ut. Eller har detta med min dåliga attityd gentemot organisationskonsulten att göra? Oklart. Ni bloggläsare märker nog dock att jag är i högform även om horoskopen inte längre är med mig.

Jag tror kanske att jag ser lite extra tufsig ut nu när november rain drabbar oss dagligen och jämt. Elementens raseri skonar ingens utseende. Regnvatten är ju verkligen inte bra för håret. Man märker att regnvatten inte är rent. Sån tur då att jag knyckte ett övergivet parapluie på en krog på arkivgatan i fredags. Nu har det fått ett nytt hem och mycket kärlek. Igår när jag och dr Våropher vandrade under det så var det nära att flyga iväg i en kastvind och sen kom det grenar och försökte ta det. Även naturen famlar efter parapluier såhär års.

Jag hade en riktig biohelg. Cinemateket både lördag och söndag. Sen när alla filmerna var slut blev det macchiato med dr Våropher och även med Jakob som hävdade att stadsplanering bara är ett finare ord för social ingenjörskonst. Se där, nu blev du uthängd på bloggen!
Allmänt | |
#1 - - AnnaHo:

Jag stöttar Jakob! Som innehavare av riktiga universitetspoäng i stadsplanering kan jag hitta många exempel på detta. Dock är ämnet nästan totalt befriat från vetenskapliga teorier och annat samhällvetenskapligt otyg (som jake skulle säga) och därför kan vi nog aldrig få veta om det stämmer.

#2 - - pelle:

även jag innehar några poäng stadsplanering. men 5 poäng social ingenjörskonst hade låtit flottare.

/pelle

#3 - - Lo:

Flott att även Anna Ho läser bloggen, det tackar man för.



Jag har personligen förtroende för landskapsarkitekternas metoder. Det här med social engineering kan ju appliceras på vad som helst, i alla fall enligt Jakobs definition.

#4 - - pelle:

metoder känns oviktigt. det är teorin som är huvudsaken.

#5 - - Esmelon:

Håret kan man ju också tufsa till lite extra med lagom mycket dust it och lite schampo. Då kan man ju mest se naturen som hjälpmedel. Det är så jag väljer att lägga upp det i vinter. Parapluiet som du återlämnade till mig i förra veckan hittade jag också som en liten sommarkatt på krogen där det låg ensamt och hjälplöst kvar, och vilken fröjd det har varit för mig! Verkligen bästa sättet att skaffa sig ett nytt. Mitt regnparasoll gör ju nämligen inte alltid jobbet som det ska.

Upp