A Flake of Your Life

Ja nu är jag tillbaka i hemmet som för tillfället mest liknar farsans gamla ungkarlslya som det heter. Det är idel vissna blommor och högar med saker och ting och gamla väskor överallt. Det är även en del damm här runt omkring mig. Jag ska snart ta tag i det och åtgärda.

Semestern har varit finfin än så länge. Den kan enklast beskrivas som ett ymnigt flöde av höjdpunkter. Inte minst igår när Grusöga fyllde år. Grattis till den begåvade och på alla vis strålande fröken Grusöga.

Eftersom jag och många av mina nära och kära härstammar från 90-talet, eller, vi hade i alla fall lite glansdagar då, så har vi försökt ta pulsen på det som finns kvar från den tiden. Vi har bland annat hängt på Nef och på Pråmen det senaste. Vi har sett regn och vi har sett soluppgång. Mycket var sig likt. Men vi såg inte Dj Mårran hoppa i kanalen och vi såg inte Sonsonen, Och inte såg vi till Johnny l'Amour och Pello och Dano som vi hoppats där i morgonsolen på Nefs uteservering.

Och vi lekte inte heller sanning och konsekvens på förfesten som vi gjorde den där förfesten på Viktor Rydbergsgatan 1999. Men vi mindes fortfarande så tydligt de sanningar som kom fram då, som om det varit igår. Och vi mindes de sanningar som alla visste var lögn och vi mindes konsekvenserna, de vi klarade och de vi inte klarade. Jag minns, Strukturstina och Jo minns. Om detta kan man inte skriva så mycket på internet kanske, men en konsekvens som vi inte klarade då var madonnaflaskan. Den orsakar inga problem idag visade det sig dock.

Det är bra med semester, man får loss tid till berusning och nostalgi. Jag rekommenderar alla att ägna sig åt detta. Jag anser även att man kan kosta på sig ett besök på Pråmen där det denna helg bjöds på Morrisseymedley på såtimmarna. Storartat!
Allmänt | |
#1 - - Pello:

Ja förr var härligt. När Eye hette Ra och Ktb var the place to be.

Men man är ännu inte långt mer än 30 år. Snart ser du mig stå där och svaja på hvitfeldtsplatsen.

#2 - - Grusöga:

Låt oss fira snart igen!

Upp