Jingle all the way

Nu har vi fått massor av julklappar av tekniska högskolan. Följande har jag fått:

- Biocheckar
- En porslinstallrik med motiv. (motivet föreställer chokladbitar)
- Ljusstakar av glas
- En jättetjock bok som heter Staten, Chalmers och vetenskapen (verkar ännu bättre än förra årets Chalmers- karriär och gemenskap)
- En stor burk med snask (fast den är nästan slut)

Utbildningssektorn blomstrar uppenbarligen i finanskrisen... Vad har ni fått av era jobb?

Idag gick jag omkring i flera timmar med ett sesamfrö i ögonbrynet. Annars har det inte hänt något särskilt.

Allmänt | |
#1 - - Esmelon:

Åh, äntligen ett inlägg, gud vad jag längtat så här i sjukdomstider!



Jag har fått julklapp av jobbet idag. Jag har fått:

en blomstercheck (tydligen nåt överblivet, fanns fyra som lottades ut och jag hade turen på min sida och fick en)

två handdukar, två tvättpåsar och tvål, allt fairtrade, allt bruvnt. Jag hade kunnat få ett diplom istället om jag valt att istället för julklapp valt att skänka pengar, men eftersom jag är åpen student så valde jag julklapp.

en reflexväst med kassans logga på att ha när jag cyklar hem. Två handläggare hade på sig reflexvästarna under glöggmyset vi hade.

världens finaste vas av världens finaste H-F som jag delar rum med; hon var min hemliga tomte!



På det stora hela en mycket bra skörd alltså!





#2 - - maj:

Jag har fått en korg! Inslagen i cellofan!

Med följande innehåll:



- 1 pepparkaksform i form av pinocchio (så klart!)

- 1 flarra vin (alkohol!)

- 1 ananas (festlig frisyr!)

- 3 olika ostar (gött!)

- 2 olika kexsorter (lite torrt.)

- 2 chokladkakor

- 1 burk körsbärsmarmelad

- 2 fikon (but why?)

Upp