Tail of Two Cities

Har tillbringat en del tid med min tjusiga väninna Ekorrsvansen de senaste dagarna. Ekorrsvansen har framtassarna och nosen i Fräckestan men jag märker att svansen och hjärtat är fast här i Göteburg. Det är bra, det gäller att få hit resten av ekorrkroppen också. Varhelst man drar fram med Ekorrsvansen hänger det runt olika klasar med drömkillar. Killar med ögonfransar och killar av sammet och alla möjliga sorters killar. Alla vill ha en skymt av denna svans. Hon är en DK-magnet helt klart, men även jag dras till henne. Vi brukade ses vid Glädjebubblan men nu är det ej någon Glädjebubbla där längre.
 
En DK i Ekorrsvansens crew ska vara med i en så kallad zoorientering, inne i en djurpark här i väster! Så himla fräckt och ql! Jag antar att kontrollerna kommer hänga inne i burarna bland djurens matskålar. Jag vill minnas att det  var en apa som försökte mörda sin apskötare där för några år sedan så det är nog inte direkt riskfritt. Jag hoppas inte djuren smittas av orienteringsdöden bara. Och jag vill inte se något orienterande i modelejonreservatet i Leuven.
 
 
 
 
| |
#1 - - Anonym:

Drick lite till!

Upp