Vägen till Peking

Fredag, hurra för det! Inget kul händer här i min sfär så helgen kan lika gärna börja. Tänk att få gå hem och vila sig en smula- det om något är en lockande tanke för en utmattad handläggare i medelåldern.
 
Idag handlar bloggen om medicin. I the war on headaches så har jag nu vänt blicken mot Kina för att se om österlandets mystiska metoder kan hjälpa mig. Hittills verkar det förvånansvärt lovande. Mina armar känns mycket längre och minst en nerv blev bearbetad så till den milda grad att man nästan ville be om nåd. Även andra handläggare har uppnått resultat med hjälp av dessa gulliga kineser och ja, jag är en believer!
 
Neurologiska farbrorn från västerlandet tar 300 kr för att kolla reflexerna nån gång varannan månad, Kvittona man får saknar stämpel och gäller således inte i jakten på högkostnadsskyddet. Suck så trist han är den dära farbrorn. Äldre Berusad Dam säger hon kan kolla reflexer för blott 100 kroner. Reflexerna verkar dock vara helt i ordning så det är ej ett intressant erbjudande för mig. Knäna hoppar och far när man knackar. Som om det skulle bevisa att man är frisk? Näe skyller på honom för inget hände där. Jag ger mina hundralappar till Kineserna och deras uråldriga nålar. De är så himla gulliga och bjuder på vatten dessutom. Stay tuned för uppföljningsrapporter!
 
 
 
 
| |
Upp