And If You Don’t Know This - Then What Do You Know?

I morgon är det halvdag på arbetet. Det betyder att ingen av de vuxna kommer att komma in och jobba och vi ungdomar, jag och Äldre Berusad Dam, vi har bestämt att vi inte heller ska i år. Alltså blir det långhelg, vilken lyx! ÄBD vill att vi ska ha killfrossardag snart och gillra killfällor. Det är troligt att det kan bli av redan nu under långhelgen.

Igår åt jag lunch på studentkåren med några studenter som jag gillar. Fina gossar allihop. Vi känner varandra ganska väl nu, vi har sett varandra i badkläder och vi har alla överlevt vad som förefaller vara en mördare.  Vi smörjde i alla fall kråset länge och väl där på lunchen och gafflade om bland annat Kants kritiker och Drakes ekvation. Sen pratade vi lite om att jag gjort fel i budgeten och skrivit 45 på ett ställe där det skulle stå 4,5 och de ödesdigra konskekvenser det hade. Jag fick intrycket av att de inte trodde jag visste skillnaden mellan dessa tal. Sen frågade de om jag hade legat mig till mitt jobb.

Idag funderar jag på att gå till Einstein och äta lunch och titta på oskulder.
Allmänt | |
Upp