Hell Is Round the Corner

Se där ja! Nu är det en riktigt fräck och lite regnig fredag. Lite extra fräck eftersom jag snart ska checka ut och gå hem och förbereda mig för att bli full för kärlekens skull. Goda och fina vänner ska bli ett äkta par i dag. Jag måste ha vattenfast mascara och se till att jag har sovit lite och ätit lite.

Tekniska högskolan har öppnat för säsongen nu. Det har ni säkert märkt på stan. Ingen kommer undan spex och sång och de glada färgerna. Jag kan inte göra något åt det, det är traditioner från forntiden.

Jag sitter som vanligt i den goda ron på mitt kontor och lyssnar på triphop och surfar på internet och njuter av kaffe och snask som jag hittat i ett skåp. Det horribla i situationen är att det nu har börjat komma studenter infarande utan att knacka så där ödmjukt som de borde. Vi har en ny receptionist som inte verkar kunna hålla folk undan från mitt hörn. Min arbetssituation börjar som ni märker bli allt mer ohållbar.

Risken för pandemi är nu överhängande enligt intranätet. Jag avstod klokt nog från att skaka hand med studenterna första dagen, det fick de andra i programledningen göra medan jag lyssnade på popmusik och läste dagens horoskop på behörigt avstånd.

Jag och dr Våropher fortsatte vår twin peakssamvaro med Fire walk with me häromkvällen. Jag bakade körsbärspaj för stämningens skull och sen blev jag urrädd och nu har jag sömnskuld igen på grund av mörkrädsla. Jag minns inte att jag blev rädd när jag såg den som tonåring men det är klart att som tonåring förstod jag mig inte på det här med livets risker och faror och mörka skogar. Pajen blev sådär men dr Våropher åt snällt upp nästan alltihopa.
Allmänt | |
#1 - - Dr VO:

Jag gillar.

#2 - - Simon Färninger:

För att inte hmna ur stämning och så vägen hem alltid komemr bli lite längre än man vill:

Angelo Badalamenti – Twin Peaks: Fire Walk With Me: http://open.spotify.com/album/7KTThkarRqhJX5DVkDOo7Z

Upp