A handful of thorns

Nu har det varit helg och jag har fått lite goda tider under helgen. Mina fantastiska väninnor på lördagen och en visit i mitt ursprungshem på söndagen. Vi hinner aldrig nånting längre, det är så mycket arbete med att arrangera en fungerande vardag i en barnfamilj. Men detta fick jag lov att hinna och jag blev extra glad för det. Man kan ta handläggaren ur göteborg men man kan aldrig ta Göteborg ur handläggaren. Här i den halländska hålan verkar folk inte gilla gbg har jag märkt men de har ju en förvriden världsbild. Jag ska återkomma till det någon gång. 
 
Min kille köpte rosor till mig häromdagen. Det var åratal sen jag fick rosor av nån kille sist. Fick mig att tänkta på att jag har sån tur att ha just honom i mitt liv. Tänker faktiskt mycket på mitt lifs novell och alla andra gamla killar man haft och som det faktiskt aldrig hade gått att ha en avkomma med. For various reasons. Man ägnar sig mycket åt minnenas allé och den så kallade självreflektionen när man får barn tycker jag. Babypappan verkar tycka det är nonsens men jag tänker extremt mycket på min egen early childhood och det gör mycket med mig. 
 
Annat som händer när man får barn: man blir uinerad pga har inga inkomster men tusenfalt med utgifter. Eller utgifterna beror på att vi flyttat och flyttat ihop men det är tur man har kredit, så mycket kan jag avslöja. Särskilt som börshajerian går så dåligt också. 
 
Idag var det någon mentalt utmanad hallänning som ville börja språka med mig och sa att det var bra att jag skaffat barnbarn eftersom jag var så söt. Alltså främlingarna på stan här- de är inte kloka. Men det tär tydligen på looksen att vara mor. Måste fixa pengar till guldshampoo och bättre krämer inser jag. 
 
| |
Upp