Andrea Zuckerman

Oh måndag! QL! Snart kör vi flumklubben här på våning 6. Tror vi ska kolla om våra auror har förändrats. Varmt och skönt är det också, inga spända muskler och händerna kan svinga löst och ledigt utanför rockfickorna.
 
På måndagarna står det en alltid en liten flock med Jehovas vittnen och missionerar precis där man går in på campus johanneberg. I morse var det  i alla fall en jättegullig indiejehova som stod där och viftade med senaste numret av  Vakttornet (eller är det Vakna! den heter? har glömt ) . Alltså en kille. Jag tänkte för ett ögonblick då att jag skulle ta honom i handen och ta med honom till min trygga hamn på våning 6 i fysikhuset och rädda honom från sekten. Hjälpa honom att fly. Det blev inte av men kanske nästa vecka, han såg verkligen urtrevlig ut.
 
Such a long and QL helg var det också. En timmes extra helg. Hederligt skräckfilmsväder och klasar med drömkillar, DKs, överallt.
 
Sometimes it gets lonely on LA Freeway, man vill tillbaka till rötterna, så i lördags åkte jag ettans spårvagn till Beverly Hills Nouveau. När jag gick av var jag nära att hamna i lilla Alingsås men efter idogt sökande och dimmiga minnen av någon villafest på nittitalet kom jag fram till Jerry med familjs nya drömvåning. Där var det jättefint och alla var jättefina och allt var drömmigt som på den gamla goda tiden. Jerry hade fått stenlunga men annars såg alla friska och även slanka ut. Hängde mest med Shoulder och Adrock. Jerry sa det är bra att jag är  glad för då håller man sig frisk. Jag hoppas inte hans stenlunga beror på någon form av moll. Men jag kan själv vittna om att efter molhjärta kommer dur.
 
Sen gjorde jag en kanadensisk sorti och hamnade plötsligt i city med lite gullisar från kungälv.
| |
#1 - - Anonym:

vad är en canadensisk sorti?

Upp