Safe From Harm

Ja nu är man ju äntligen genomfestad. Min arma handläggarkropp har fått utstå en del prövningar de senaste tre- fyra dagarna. Men handläggarsjälen är ymnigt stimulerad. Handläggaransiktet ser ut som sju svåra år.

Kanske var det som vanligast roligast på efterfesterna. Kanske var det som vanligast roligast på fredagsefterfesten. Jag är numera en rutinerad festare.

På söndagarna återstår att tänka och konstatera. Jag tänker mycket på sanningen och konsekvensen nu. I'm confident när det kommer till både sanningen och konsekvensen. Jag är safe from harm. Jag är en gammaldags principmänniska, funderar på rätt och fel och sånt. Tror ändå det fungerar i längden.

På måndagarna som det är till exempel idag så är det möten med vuxna och stressen tornar för nu kommer ett nytt läsår och uppföljningarna måste vara klara och vi måste dimensionera rätt och vi måste se över processerna och i Nantes går det inte att få hotellrum. På måndagarna kan det hända att nya regnkappan kommer väl till pass. Till exempel idag är det så. På måndagarna kan man översköljas av besvikelse likt den som översköljde idag när jag insåg att det inte verkar bli mer beverly hillsrepriser på eftermiddagarna.  Får hålla till godo med generation fett och celebrity rehab idag tydligen.
Allmänt | |
Upp