The Greatest Gift We'll Get This Year Is Life

Skandalerna duggar tätt i finanskrisens spår. Denna måndagmorgon möts man av det dystra beskedet att tekniska högskolan inte tänker ge julklappar till personalen i år. Vilken horribel kränkning! Jag och den Äldre Berusade Damen håller på att försöka lista ut vem man ska överklaga till. Vem kan tänkas ligga bakom denna människoförödande policy? Margaret Thatcher? Professor Wienerbröd? Mångubben? Finns det ingen respekt längre för de religiösa högtiderna och lille Jesusbarnet?  Näe, nu får det vara nog, jag gör bokmärke på platsbanken.

En ny och fräsch vecka börjar idag. Ambitionen har varit att hålla hjärnan i fokus hela helgen, nu behöver den vila. Jag och TB ramlade förresten in i en lång rad med kändisar härom natten. Bland annat såg vi Ernst Billgren iförd prinsessan Madeleines solglasögon med s k "caféglas" från 2004. Han minglade runt med vad som såg ut att vara en bunt konststudenter.  Sen kom Ernst fram för att ge TB en komplimang och då visade det sig att det i själva verket var Carl-Johan Vallgren som klätt ut sig till Ernst. Han hade gjort ett skickligt jobb ty både jag och TB gick på det. Nästa gång tar vi med lupp och monokel för att det ska bli rätt från början.
Allmänt | |
#1 - - Esmelon:

Precis när jag tänkte att "var det verkligen Ernst, det där låter ju precis som Carl-Johan Vallgren så som han såg ut när jag såg honom på en uppläsning på bokmässan i lördags" så kom twisten i bloggen. Jag slapp gå på den där utklädnaden eftersom han annonserades fram som just Carl-Johan Vallgren och inget annat. Hade för övrigt svårt att lyssna på karln, det enda jag tänkte på var den där ljusblå kostymen och alla andra Lundgrenska detaljer.

#2 - - Lo:

Förlåt en obildad men lungdrenska detaljer? kan du utveckla?

Upp