Blasphemous Rumours

Ännu en helg har förlutit. Det har varit första advent. Nu är det måndag. Jag trodde den Äldre Berusade Damen skulle vara tillbaka vid det här laget men icke. Jag som är i desperat behov av hennes goda råd.

Idag har vi haft avtackning för en farbror på min avdelning. Alla andra farbröder från arkitekturinstitutionen kom och käka tårta och gaffla. Sen kom Bävern fram och frågade varför jag var så kritisk i fredags. Jag våga inte säga varför. När silverpagen gick i pension fick hon ju en judodräkt och en flaska rosita, den här gången var presenten ett betydligt mindre fantasifull nämligen nåt sorts presentkort som kunde användas på till exempel twilfit eller teknikmagasinet. Jag har lovat att hålla tal på ÄBDs avtackning. Eftersom hon är ett år äldre än mig så är det troligt att hon går i pension före mig. Vi har planerat en del detaljer redan, bland annat att vårat band, Nagelbandet ska spela. Jag jobbar som dirigent i Nagelbandet, ÄBD spelar mest synthlugg.  Vi får hoppas att Morre är i livet den dan så han kan komma och dansa med oss.

När jag var i katolska kyrkan häromdan så höll prällen på att gaffla om en historie om när gud tog en åsna från några fattiga bönder. "Ge mig åsnan!" hade tydligen gud ropat. "Jaha varför då?" sa den fattiga bonden. Då hade gud svarat "Jag behöver åsnan". Sen sa prästen att på samma sätt är vi alla guds verktyg. Otroligt konstig historia. Vad ska gud ha åsnan till? Och varför gör han inte bara en egen åsna? Eller som Jerry sa när jag rådfrågade honom, varför gör han inte lite pengar och köper en egen åsna? Tacksam om någon kan förklara.
Mvh "Blondin som söker svar"

Allmänt | |
#1 - - Banana:

Gud var ett tjurigt barn. "Min bil. Min gubbe. Min åsna. Jag hade den först." Sjukt tråkig kompis.

Upp