I Got on this Airplane Just to Fly

Idag när jag öppnade min e-postkorg, den som går till tekniska högskolan, hade jag fått ett mail där det stod att någon skickat ett elektroniskt vykort som jag skulle få se om jag klickade på länken. Jag trodde i min saknad och i min enfald att det var den Äldre Berusade Damen som skickat ett e-vykort med en fuktig ros eller dylikt från Mexico där hon befinner sig. Hon brukar skicka såna där hälsningar ibland. Men när jag klickade, klick klick, så visade det sig att det bara var ett virus.

Nu har jag fått bannor av IT-service. Jag bad om förståelse och förlåtelse, jag tycker inte alltid det är lätt att skilja på gott och ont. De både förstod och förlät och passade på att tipsa mig om att inte skicka ut bankinformation och lösenord på begäran. Som om jag nånsin skulle.



Allmänt | |
Upp