I Don't Want Control of You

Kudos till Esmelon som är jur.kand. nu. Hon kunde blivit balettdansare men hon valde jörrediken. Hon är så bra.

I tidningen står det sol men det är bara regn hos mig. Jag väntar ut det framför datorn. Och skriver lite till er.

Jag tog helg tidigt igår. Checkade ut redan innan två. Jag var nämligen gammal och trött. Shufflade min popmaskin och den landade på Sophie B Hawkins. Som blev mitt soundtrack till min långa promenad från mitten av campus johanneberg till kanten av samma campus. Sen kan man andas ut. Gick till weekday, träffade H och grannen. Rara. Sen gick jag till NK för att köpa strumpbyxor av god kvalitet. Där sprang jag på Månguben till min stora fasa. Vad fasen gjorde han på NK? Köpte frisyrgelé som alla andra mördare?

I DN stod det att man denna veckan skulle kunna se Saturnus med blotta ögat. Jag har inte sett den. Det är för ljust där jag bor och för mycket moln. Och dessutom vet jag inte var jag ska leta. Jag undrar så om man kan se ringen? Troligtvis inte, med ögat alltså. Drömmen om rymden går vidare. Jag missar som vanligt allt som är fräckt på riktigt.

Jag och den Äldre Berusade Damen drack öl igår. Vi gjorde som vanligt en del skarpa analyser. Vi anser i likhet med dr Phil att det bästa sättet att förutsäga hur saker kommer att bli är hur saker har varit. Ett annat bra sätt är ju som alla vet horoskop. Både jag och Esmelon har lysande utsikter inför juni månad. En utmärkt utgångspunkt. Nu gäller det bara att man inte somnar under ett blommande gullregn med öppen mun och dör förgiftningsdöden.

Det ligger i alla fall något fåfängt i det här med att försöka spela schack med sina drömmar. Tänka ut strategier och förhållningssätt och försöka förutse kommande motdrag. Det går inte så bra. Livet är för oförutsägbart, orättvist och lynnigt för att det ska fungera.  Eller är det för tidigt att säga? Det blir som det blir, det är ju det som är charmen. Plötsligt blir man väl mördad av nån mångubbe. Eller vad säger fosskningen?

Allmänt | |
#1 - - Le fosskare qui rit:

Det finns ingen fosskning på detta! Parapsykologin tror jag visserligen har prövat att ägna sig en del åt s.k. "framtidsminnen" , kanske kunde dessa resultat underlätta livsschacket? De har ju en professur i Lund. Kunde du inte ta tempen på verksamheten?

Upp