And Fortune Falls Like Snowflakes in our Hands...


Kära bloggläsare, 
Ni har säkert sett dem någon gång- Sjuhäradsgänget. I helgen fick jag tillfälle att som sällskapsdam till Rico infiltrera detta gäng under festliga omständigheter. Jag fick bland annat träffa gängets två grundare och fick en historisk översikt från nittiotalet och framåt. Sjuhäradsgänget verkar vara en smula gränslösa. Roligt! En av grundpelarna berättade att han ska skriva en bok om dem. Det kommer bli en fantastisk läsupplevelse, detta är ett bra gäng.

Min upplevelse har fått mig att tänka på alla inflytelserika gäng som figurerat i denna stan, jag tänker då inte på de mediala gängen albanerna och OG utan på till exempel Skövdegänget och Alingsåsgänget. För att inte tala om 9E-gänget och Hatthyllans gäng. Fredliga gäng med geografiska nämnare. Ställ inga frågor, det är som det är. Men ni minns väl? Vad många bra böcker vi skulle kunna få till.


Det intressanta med gäng är huruvida medlemmarna väljer att doppa sina grissini/brön i den allmänna soppan (som jerry en gång uttryckte det).  Och en annan intressant aspekt är fortlevnaden. För det är en hårfin balans att hitta dynamik och beständighet. Och att vara i fas med sitt gäng. Gruppsykologiska fenomen är nog det bästa jag vet!


Jag och den Äldre Berusade Damen har återigen identifierat ett mystiskt handläggarfenomen. Det har visat sig att flera av de vuxna sover på spikmattor! Bland andra Barbro B och Åttan. Skallepär har en spikmatta som hon sitter på ibland men hon sover tydligen på en vanlig madrass. Tydligen är detta inne i den vuxna generationen säger ÄBD. Är det någon som förstår dessa fakirfasoner?


ÄBD har för övrigt fått en ny tjänst. Hon ska arbeta för Teknisk matematik och Teknisk fysik framöver. Rätt person på rätt plats säger hon om saken. Jag tycker det ska bli härligt att få mer input om fysikprofessorn, han är ju min favorit. Han spelar ibland Chopin för studenterna och går runt med häxhatt. Fräckt och snyggt!


Förresten, Kristoffer E, du borde kunna identifiera rubriken här ovan...?

Allmänt | |
#1 - - Esmelon:

Åh, spikmattan! Även jag har upptäckt hur populärt det är bland vuxna handläggare, men jag hade glömt det. Våra telefondamer som kommer och peppar oss från norrland, och som jag skall få utbildning av igen på måndag i fräckestan, har med sig spikmatta på sina reosr. Det är nästan det enda de pratar om, det och lokalsinne.



Bra gäng du tar upp också! Man minns dem alla med glädje får jag säga. Själv kommer jag att tänka på mitt gamla Lerumsgäng, och blir lite nostalisk. Gäng är det bästa! Heja gängen!

#2 - - Esmelon:

Åh, spikmattan! Även jag har upptäckt hur populärt det är bland vuxna handläggare, men jag hade glömt det. Våra telefondamer som kommer och peppar oss från norrland, och som jag skall få utbildning av igen på måndag i fräckestan, har med sig spikmatta på sina reosr. Det är nästan det enda de pratar om, det och lokalsinne.



Bra gäng du tar upp också! Man minns dem alla med glädje får jag säga. Själv kommer jag att tänka på mitt gamla Lerumsgäng, och blir lite nostalisk. Gäng är det bästa! Heja gängen!

#3 - - pelle:

umgicks man i gäng (även så kallade tönt-gäng) i bergsjön fick man prata med kuratorn greger. försäkra honom om att man var en rättrådig person.



på fejjan finns en bra grupp men många bilder på bergsjöungdom. bersjöborna från 70- och 80-talet heter den. där diskuteras även vilka som lever och inte.

http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=8103029101

#4 - - Esmelon:

Och kärringgänget Lo, kärringgänget!

#5 - - Lo:

Ja hur kunde jag inte nämna kärringgänget? obegripligt att utlämna dem i såna här gängsammanhang. de förtjänar kanske mer uppmärksamhet än att bara omnämnas i förbifarten. de gjorde ju trots allt stor skada.

Upp