The Loneliest Heart in the Western World


Har haft en generös vecka. Inte nog med att ni fick en årskrönika, jag har även sett till att studenterna får så kallat kött på benen och till och med blommorna har fått vatten. Ofta när studenterna skriver till mig skriver de att de vill ha lite mer kött på benen. Vilket uttryck!


Idag är det äntligen lite mildare och blidare väder igen. Jag ber att få påminna om min storebrors fru som ju inte kan andas så bra när det är kallt ute. Hon tar då på sig en näbb (en näbb!!) när hon ska gå ut. En värmenäbb som värmer upp luften som hon andas in. På julafton så hade hon med sig näbben, ni kanske minns att det var en kall kväll, till julfirandet. På kvällen när vi skulle gå hem, eller hon skulle nog på katolsk julvaka typ, spexade hon lite och satte på sig näbben för att visa mig och min syster. Min syster blev ledsen och besviken för att näbben inte var som en lång strut som hon hade föreställt sig. Den är i själva verket nog bara ca 8 cm och ganska bred. Men som sagt, idag är det blidväder, ni kan lämna näbbarna hemma.


En annan sak, det är faktiskt lite ensamt här i min del av campus Johanneberg. Det finns inga handläggare här i mitt hus. Bara andra sorters människor, mestadels vuxna. Och jag saknar på sätt och vis att vara omgiven av handläggare. Men handläggarna sitter i ett annat hus, bakom låsta dörrar där ingen obehörig äga tillträde. Där ingen kan nå dem. Men då och då kan man se handläggarna sitta i små kluster i kafé Sigurd (alltså inte kafé Bulten).


Återstår att tillönska alla bloggläsare en riktigt fräck fredag!

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

vart får man egentligen tag på en sån där näbb?

#2 - - Grusöga:

Idag är det -16 hos mig. Jag behöver en näbb!

#3 - - Esmelon:

Idag hade man verkligen behövt sig en näbb! Finns de i olika utföranden? Typ papegoj- eller undulat- eller skatnäbb? Koltrast hade nog varit snyggt.

#4 - - Anonym:

Jag vet faktiskt inte var man får tag på en lösnäbb. lösärmar däremot...

Upp