Don't Look Back on an Empty Feeling

Ett nytt år har gjort intrång i våra liv. Låt oss fylla även detta med massa fräckt och snyggt!


Förra årsskiftet resonerades det om förändringarnas år. Kanske blev det lite så. Det finns i alla fall en och annan tendens att vissa av oss håller på att bli lite mer som de vuxna. En indikator på detta är att vi har en helt annan förmåga att uppskatta saxofonsolon, något som alltid har varit svårt att älska i rock- och popmusiken


Angående min personliga utveckling går den från det naiva till det mer cyniska och jag har i år helt slutat tro på bland annat rättvisa och psykoanalys.


Nedan följer en årskrönika. Lite jullovsläsning för er som har jullov. 


ÅRSKRÖNIKA

Januari:
Morres lille katt Snoop blir sjuk och får åka till veterinären. Jag och den Äldre Berusade Damen filar på en stor Snoop-Aid-gala. Som tur var klarade sig Snoop (Som ju är en välkänd katt i handläggarkretsar). Galan läggs på is.


Februari:
ÄBD vaknar på fel sida en dag och berättar om sitt dåliga humör för Laila. Då sa Laila att ÄBD kunde ringa till hennes kille Life och avreagera sig, för han var van vid det. Irene sa att hon kunde ringa till Janne också, (Irenes kille) för han var också van att man bannade honom.
En kväll när vi går på quiz träffade jag och ÄBD en fullgubbe.


Mars:
Jag får äntligen lite credit för min medverkan i  en biblisk musikal som våran klass satte upp i femman, "Damma av din gamla bibel" hette den. Alltså min credit består i att jag utses till gudmorza för ett litet barn. Jag får stå med där framme när barnet doppas i en funt i hagakyrkan. Jag har i och med detta gått med på att ge kristen vägledning och jag fick också tips på bra böner som man kan be för sin skyddsling.


April:
Inga-Lill går i pension men till skillnad från andra handläggare som slutat så fick hon ingen judodräkt. Istället fick hon ett halsband av trä. Jag och ÄBD är lite stränga mot Happy Camper men ångrar våra hårda ord och säger förlåt. (vi säger aldrig förlåt) . Vi hänger lite på geniknölen. M blev besvärad när jag och ÄBD pratade om kaffebarnet. han säger det är synd om Kaffebarnet som blir mobbad av två galna trettiåringar.


Maj:
Äldre Berusad Dam börjar kalla sig Umberta Ecco med anledning av Bolognaprocessen. Någon skriver ordet "nörd " på mustige mannens namnskylt. En hemlighet äger rum. You want the truth? You can't handle the truth. Jag och Esmelon gör en charterresa till Grekland och gör en etnologisk studie av vuxna på semester.


Juni:
Kollegan M får ett barn. Jag och Äldre Berusad Dam föreslår att han ska heta Törsten, efter hennes farbror Torsten. Förslaget avslås utan vidare förklaring.


Juli:
En av handläggarna har på sig en konstig sak  (väst?) som påminner om ett vackert ting man ställer fram då man firar jul (ryskortodox jul kanske). Vi besöker Trieste och lever italienskt lyxliv och ser på jurkyrkogården.


Augusti:
Mitt horoskop slår in. ÄBD tar det lugnt med passionen på inrådan av hennes horoskop. ÄBD kommer fram till att man får långt hår av att dricka bärs. Jag och ÄBD ser mängder av troll på Skål.


September:
Vi ser Mångubben när han tar bilder på damer och blir ännu mer rädda för honom.


Oktober:
Jag åker till Schweiz med studenter och  upptäcker att jag är en av de vuxna. Jag och ÄBD blir träningsnarkomaner på allvar och har därmed eliminerat risken för handläggarkropp helt och hållet. ÄBD skaffar sig friskusimage och börjar äta fem frukter om dagen.


November:
Mustige mannen hjälper mig att sätta upp en ny gardin i mitt kontor. Alla blir imponerade. Säsongsavslutningen av Ensam mamma söker sänds och vi försöker analysera vilka killar som är "toastmasterkillar".  Esmelon träffar en toastmasterkille med diskmaskin.


December:
Borsten kommer tillbaka till tekniska högskolan för att handlägga på ÄBDs enhet. Han har på sig en mockajacka som en riktig man men för övrigt är det samma galmla Borste som kommer tillbaka. Fast lite mjukare. Mer som en pensel. Eller rougeborste. Året avslutas med en sedvanlig apokalyps i miniatyr, ett party hos Edshages som utan tvekan blir en milstolpe i festhistorien.

Allmänt | |
#1 - - Grusöga:

Vilken underbar krönika. Vad kan 2009 har i sitt sköte månne?

#2 - - Lo:

Å Grusöga! Vad roligt att få en kommentar från dig! 2009 är väl året din bok kommer ut? och den stjärnglansen kommer nog att dyka upp i alla möjliga årskrönikor nästa år.

#3 - - Anonym:

ÅH!!!!!!! Vilken bra sammanfattning! Och det är först nu när jag ser det svart på vitt som jag fattar att det var en toastmasterkille han var!

Upp