Whatever Makes It All Right

Idag är det åter solsken och hudexposé på campus. Överallt sitter det ungdomar och lapar vårsol. Såsom jag och Äldre Berusad Dam har gjort om vårarna i snart fyra år nu. Vi pratade lite igår om hur det blev såhär. Vi hade ingen bra förklaring.

Jag frågade ÄBD om hon fortfarande äter fem frukter om dagen men hon sa att det går inte när man arbetar heltid. Ingen kan hinna med det i längden, om det inte rör sig om fem vindruvor då.

Jag var uppe ganska sent igår. Först hälsade jag på min storasyster C och hennes man. Jag gav dem lite rådgivning om barnuppfostran som de inte verkade uppskatta, trots att jag tyckte jag var ytterst trovärdig och hänvisade till litteratur (som nån annan läst). De tyckte nog inte jag var så trovärdig med tanke på mina urbegränsade erfarenheter av barn. De gav mig svar på tal som det heter. Jag har aldrig vaktat deras barn men väl deras blommor.

I alla fall, sen gick jag hem och kollade på Lost som tydligen dragit igång en ny säsong utan att jag märkt det. Så då blev det så att jag var uppe sent och funderade. Och sen var jag lite sen på morgonen idag efter allt snoozande. Och då hade jag tydligen missat ett stort och högljutt bråk mellan två handläggare! Typiskt att man missar när det händer nåt fräckt.

Nu när man inte är 18 längre missar man en hel del fräckt. Och mycket av det som är fräckt förstår man (läs: jag) inte alls. Exempel på det: trasiga strumpbyxor,  Marcus Krunegård (fast han kanske inte är så fräck längre), klorblekt denim. Med mera.

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Vad var det för barnuppfostran? Femminutersregeln? Köra vagnen hårt över tröskel? Det finns så mycket där ute.

#2 - - pelle:

jag brukar äta minst en frukt om dagen som min flickvän inhandlat. ofta ett päron. ibland ett äpple.



och vad gäller föräldrar: har du inget eget barn har du inget att säga till om. trots insikt i den senaste forskningen. det är mina erfarenheter.

Upp