Talking To the Man In the Moon

Jag och Äldre Berusad Dam skulle ses vid Kaffebarnets grav innan och dricka kaffe i solens sken. Jag gick då iväg till glasskiosken för att ta vara på GB-sandwichsäsongen. Sen när jag skulle tillbaka insåg jag att jag skulle bli tvungen att passera Mångubben (som vi är livrädda för) som spatserade runt inne i kårhuset.  Snabbt som en vessla försökte jag ta mig förbi så obemärkt som möjligt men helt plötsligt ropar han "hej". Jag fick ju då lov att säga hej tillbaka. Artig som man är så svarar jag nämligen på tilltal. Precis som i den dära fantastiska sången.  ÄBD tror att detta var ett fatalt misstag och hon  tror att Mångubben anser att vi är ihop nu.

Det här med att mitt liv passerar revy och jag kommer att dö, det har ju helt plötsligt blivit ännu mer aktuellt. Vi har ju länge misstänkt att Mångubben är en mördare. Jag vill i alla fall bli begraven bredvid Kaffebarnet.
Allmänt | |
#1 - - Drömma-Lotta:

Hittade hit genom det lyckliga arabien som länkat.

Finfinurligtvackert. Tack.

Jag tänker tipsa mina läsare nu.

/Lo

Upp