The State We're In

Idag är det fräcka fredag. Det är aldrig någon som jobbar på fredagar på mitt jobb, alla är hemma med sina djur. Jag och Mustige mannen är dock på plats och vi har ätit geishachoklad och gafflat lite, bara han och jag. Mustige mannen är rädd för klimathotet i allmänhet och den sibiriska tundran i synnerhet.
 
Egentligen är det nog inte så fräckt här i dag, annat var det den fredagen när jag och Äldre Berusad Dam såg två stolar som gjorde 69:an.


Snart ska jag och ÄBD dricka kaffe och se om vi ser Tomaten (vars far ju är en brännare). Tomaten är en av våra mest pålitliga vänner. ÄBD säger att Modelejonet har börjat ha en riktigt fräck tröja. Det är en polojumper, lite utställd med A-linjeform som slutar strax ovanför midjan. Alltså visar Modelejonet hud såhär på senhösten. Vem har modet att följa efter?


Denna veckan har varit både hemsk och fin. Finast var det kanske att äta delikatesser med Jerry, Maj, LiWi och Nyckeln. Hemskast har varit the Visa Card Statement och alla gaffelmöten man tvingas uthärda. Nu väntar vi på att den nya krispiga helgen ska börja. Orörd och fin som nyfallen snö. Fast det finns nästan aldrig nyfallen snö i Gbg.

Allmänt | |
Upp